Pedagog specjalny i specjalista terapii pedagogicznej. Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej (APS) oraz studia podyplomowe: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna (APS), wczesna interwencja pomoc dziecku i rodzinie (APS) oraz terapię pedagogiczną (WSSE). Pracuje jako pedagog specjalny w podwarszawskim przedszkolu. Jest także autorką pomocy terapeutycznych i scenariuszy „Terapia pedagogiczna z elementami integracji sensorycznej” oraz „Emocje w przedszkolu”- wydawnictwa Forum. Ponadto jest ekspertem PWN, dla którego stworzyła serię „Trampolina +. Wspomaganie umiejętności społecznych”.
W pracy z dziećmi ceni sobie indywidualne podejście, atmosferę zaufania i naukę przez zabawę.
Kursy kwalifikacyjne i szkolenia:
- Terapia ręki I stopień (aCentrum),
- Kurs I stopnia Ruchu Rozwijającego W.Sherborne (aCentrum)
- Pomagam, wiem jak! :„Praca z małym dzieckiem z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju”: SCOLAR,
- Pomagam, wiem jak! Szkolenie dla specjalistów (TEACCH, TUS, Trudne zachowania u dzieci z autyzmem i ZA)
- Ukończony kurs podstawowy: Makaton: Program Rozwoju Komunikacji (Makaton),
- Ukończony kurs: Diagnozowania dzieci i młodzieży testem PEP-R (CTP),
- Uczestnik szkolenia: Zadbaj o siebie i dobre relacje z dzieckiem. Warsztat wprowadzający do metody „Porozumienie bez przemocy” (Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą),
- Uczestnik sympozjum: I Sympozjum Autyzm- Nowe perspektywy. Ryzyko, diagnoza i terapia ASD u najmłodszych dzieci (SOTIS i BABYLab UW),
- Uczestnik konferencji „Poznaję, rozumiem i akceptuje siebie i innych. Rozwijanie wrażliwości społecznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” (MSCDN),
- Uczestnik szkolenia: Efektywne metody pracy z uczniami o słabej motywacji (CWRO),
- Uczestnik szkolenia: Bawmy się! Wykorzystanie dramy w czasie zajęć wspomagających rozwój ucznia (WCIES)
- Ukończone szkolenie: Nauczanie kierowane jako system zintegrowanych działań rehabilitacyjno-edukacyjno-opiekuńczych wobec uczniów z uszkodzeniem mózgu i ich rodzin (WCIES i Stowarzyszenie Krok za Krokiem z Zamościa)
- Uczestnik szkolenia: Wykorzystanie mnemotechnik do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (WCIES)
- Uczestnik szkolenia: Trening pamięci ucznia z deficytami rozwojowymi- ćwiczenia wspomagające pamięć i koncentrację uwagi (WCIES),
- Uczestnik szkolenia „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu”, „ABC Pedagoga wspierającego”, „Wielokulturowe przedszkole” organizowane przez WCIES
Daria Wellman